CV
2018 -
MARKETING COMMUNICATIONS ASSOCIATE / Disputs.com
- PR, Kommunikation & Marketingansvarlig i et legaltech startup, Disputs.com, som tilbyder konfliktløsning og retlige afgørelser online - forlig, mediation og voldgift - hurtigere og billigere end de traditionelle civile domstole.
- Sagsbehandlingstiden på civile retssager er gennemsnitlig 25 mdr. i Danmark. På Disputs afgøres en sag på 14 dage til 5 måneder af nogle af landets mest anerkendte dommere og eksperter.
- Vinder af Danish Design Award 2022 i kategorien Outstanding Service og nomineret til Karnovs Nytænkerpris 2022.
2018 -
KONSULENT / MARKETING & KOMMUNIKATION
-
Brand Digital Asset Manager i DFDS Shipping & Logistics med ansvar for virksomhedens globale, digitale marketingplatform (udviklet i Frontify), herunder implementering af brand design og tone of voice, øget usability, udvikling af brugermanualer, undervisning og optimering af arbejdsprocesser. Derudover genforhandling af kontrakter.
-
Artist Manager, PR & Kommunikation, for skulptør Stig Persson, stigpersson.com
-
Digital Marketing for Kvik Køkken København, Roskilde, Svendborg og Frederikssund.
-
Marketing for Hotel Ry, Restaurant Ry'tteriet, GastroPub, CharcuteRy og Molen Hundested.
-
Idé og koncept til Københavns bæredygtige messe, Holdbart i TAP1, med udgangspunkt i urban sustainability samt medudvikling af en bæredygtig madkasse, My Munchie, som forhandles i bl.a. Coop.
2013-2018
HEAD OF PR, MARKETING & COMMUNICATION / Dragsholm Slot & Brdr. Price
- Ansvarlig for marketingafdelingen på Dragsholm Slot med hotel, 3 restauranter og møde-, konference- og selskabsaktiviteter samt restaurantkæderne Brdr. Price og Price’s Diner.
- Fra ledelse, strategi og idé til implementering, eksekvering og evaluering.
- Jeg løste samtlige marketing- og kommunikationsrelaterede opgaver alene, indtil det blev muligt at ansætte flere medarbejdere i afdelingen.
RESULTATER
- Etablering af marketingafdelingen fra en 1-person-funktion til et full service inhouse-bureau, der varetog samtlige opgaver inden for PR, marketing, kommunikation, design og events.
- Alle virksomheder fik en skarp og konsekvent identitet, blev 100% integreret i digitale marketing- og ecommerce-platforme, og hver virksomhed gik fra 500 til 20.000 følgere på Facebook og Instagram.
- Markant øget omsætning, trafik, omtale og kendskabsgrad, både lokalt, nationalt og globalt, via digital og analog marketing, storytelling, SoMe, hjemmesider, nyhedsmail, kunderejser, events samt PR, relevante medier, samarbejdspartnere og lobbyarbejde.
- Dragsholm Slot havde lav kendskabsgrad, belægning og omsætning og var primært kendt som en bryllupslokation, men blev sidenhen top-of-mind, når det gjaldt gastronomi, slotsophold, selskaber og mødedage/konferencer samt opfattet som en respekteret virksomhed og attraktiv arbejdsplads i regionen. Dragsholm Slot opnåede desuden en Michelin-stjerne, adskillige danske og internationale anerkendelser, priser, omtaler samt gentagne omsætningrekorder.
- Udvikling og markedsføring af BtB-konceptet “800 Years in Business”, som resulterede i en markant stigning i møde- og konferenceophold samt erhvervssamarbejder.
- Brdr. Price havde to store, tomme restauranter med lav omsætning og dårlig omtale, “Price i krise” på forsiden og voksede sidenhen til en restaurantkæde.
- Bdr. Prices månedlige fyraftensarrangement “A Talk”, som gæstedes af en kendt kulturpersonlighed blev et tilløbsstykke, og Dragsholm Slots 800-års fødselsdag blev fejret med et omfattende kulturhistorisk arrangement for knap 3.000 gæster.
2011-2013
HEAD OF PR, MARKETING & COMMUNICATION / LêLê Group
- Ansvarlig for PR, Marketing og Kommunikation i den vietnamesiske restaurantkæde med restauranter, catering, events og produktionskøkken.
- Fra ledelse, strategi og idé til implementering, eksekvering og evaluering.
RESULTATER
- Etablering af en professionel administration, en marketingafdeling, LêLê Catering, LêLê Street Kitchen, LêLês event-aktiviteter samt bidrage til øget kendskabsgrad, øget omsætning, solidt netværk samt skabe et stærkt brand for et mindre marketingbudget, herunder vinde prisen “Byens Bedste Takeaway”.
- LêLê blev et stærkt, autentisk og populært gastronomisk brand, som tiltrak både lokale, nationale og udenlandske gæster og journalister.
- Udvikling og implementering af en konsekvent, differentierende visuel identitet for alle virksomheder.
- LêLê var lukningstruet, og det lykkedes at redde virksomheden, som fik overskud to år i træk.
2011-2013
CENSOR på KEA / Københavns Erhvervsakademi
- Censor i den afsluttende eksamen på Design & Business-linjen
2010-2011
ART DIRECTOR / Noa Noa
- Ansvarlig for Noa Noas nye visuelle identitet og kommercielle ansigtsløftning, herunder idé og udvikling af internationale kampagner, photo shoots, lookbooks, Brand Book, kataloger, messemateriale, diverse tryksager, POS-materialer, hjemmeside og “look and feel” med respekt for brandets oprindelige DNA.
- Noa Noa var netop solgt til en kapitalfond, brandet skulle have en markant make-over, og stillingen var nyoprettet til formålet som nøgleperson i marketingafdelingen.
RESULTATER
- Noa Noa fik ny, mere kommerciel identitet og differentieret DNA samt markant øget omsætning på udsalgskampagner og en større yngre kundegruppe.
1999-2010
KOMMUNIKATION, REKLAME & ART DIRECTION / Paprika
- Selvstændig rådgiver/bureau, herunder udvikling, idé/koncept, projektledelse, færdiggørelse og produktion samt freelancer på reklamebureauer og underviser på reklameskole.
- Største projekt: Projekt Arbejdsevnemetode for Socialministeriet og Arbejdsmarkedsstyrelsen, herunder identitet og produktion af samtlige kommunikationsmaterialer og omkring 1 mio. tryksager.
- Andre projekter: Projektledelse og formidling af et World Bank-projekt i Kampala, Uganda, som ville øge uddannelsesniveauet i landet via e-learning. Foredrag om branding i det færøske postvæsen, Thorshavn. Fast leverandør til Deloitte Business Consultings projekter for ministerier og styrelser.
2003-2009
UNDERVISER / Jensens Reklameskole og kurser i Århus og København
- Fast tilknyttet underviser i de kreative fag, strategi, teori og målgrupper på en reklameskole og dens erhvervskurser målrettet reklamebureauer og marketingafdelinger.
2000-2001
CONCEPT & COMMUNICATION DIRECTOR / Aston Interactive
- Daglig leder, kreativ chef og produktionschef, i et webbureau, der blev opkøbt af landets største webbureau, Aston Interactive. Virksomheden lukkede under IT-krisen.
1999-2000 Inhouse advertising / Velux
1994-1999 Inhouse advertising / Time/system International
1993-1994 AD-assistent / Independence House Reklamebureau